Slimmer Samen Werken

01/04/2009

Investeren in vertrouwen?

Filed under: Het Nieuwe werken,HNW- Management,Uncategorized — Jan-Willem Beekmans @ 12:20

Volgens mij is een van de basis voorwaarden voor gemotiveerde en enthousiaste medewerkers vertrouwen. Met name voor tijd en plaatsonafhankelijk werken (het nieuwe werken) zal de werkgever in mijn optiek vertrouwen moeten geven aan de medewerker. Wel zal er kritisch gestuurd moeten worden op output (ipv aanwezigheid!). Samen met de HR afdeling, middenmanagement en de medewerkers zelf moeten er duidelijke afspraken gemaakt worden over waar de focus ligt en waarop men op wordt afgerekend.

Hoe anders de werkelijkheid

“Big Brother op de werkvloer” De baas controleert steeds meer. Met vergaande ICT-toepassingen houdt hij in de gaten of zijn werknemers de boel niet oplichten en wel genoeg produceren”. verder >>

Ik hoor een aantal managers al denken; “hehe kan ik toch zien wat ze uitvoeren, ondanks dat ik ze niet meer direct kan zien op kantoor”

Het “over de schouder meekijken” komt weer terug?

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

