Slimmer Samen Werken

06/04/2009

De kracht van Unified Communications

Filed under: Microsoft,OCS,Unified Communication — Jan-Willem Beekmans @ 10:46

Microsoft heeft recentelijk release 2 van de Office Communication Server uitgebracht (OCS). Deze release brengt een aantal belangrijke nieuwe functionaliteiten. In de onderstaande filmpjes worden demonstraties gegeven van een aantal van de mogelijkheden van de nieuwe release. Demo verteld voornamelijk over de specifiek ontwikkelde klant applicatie mogelijkheden.

Het beheren, stroomlijnen en automatiseren van gespreks routeringen wordt steeds belangrijker voor organisaties om daarmee kosten te besparen, klanttevredenheid te doen toenemen en de productiviteit (en tevredenheid) van de medewerkers te laten stijgen. Hierbij speelt niet alleen het inrichten van UC een rol maar ook het inrichten en aansluiten van de bedrijfsprocessen om ten volste gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die UC hierin biedt. Tegelijk met de de release van OCS-R2 wordt ook de UC Managed API (UCMA 2.0) vrijgegeven. Hiermee kunnen er op eenvoudige wijze automatische gespreksrouteringen gemaakt worden of automatische voice response systemen.

Onderstaande filmpje gaat voornamelijk in op de retail mogelijkheden betreffende UC/OCS-R2. Voordelen voor de retail zouden hierbij liggen bij;

  • klanttevredenheid, reduceren van de tijd waarbinnen potentiële klanten antwoorden krijgen op hun vragen on daarmee ook een korte order-bezorg cyclus te realiseren
  • Optimaal benutten van je werkkapitaal (werknemers) door locatie en tijd onafhankelijk te kunnen werken heeft de klant altijd de beschikking over de juiste adviseur/contactpersoon.
  • Product en brache differentiatie, hiermee ontstaat een versterking van de klant-leverancier relatie.

OCS 2007 -R2  Technet Intrack Sessie – 1 en 8 April 2009

Te intructie van de nieuwe releas van OCS-R2 zijn er in Barneveld ook twee sessies gehouden waarin de nieuwe functionaliteiten van OCS-R2 werden toegelicht. In de sessie kwamen voornamelijk aan bod;  Persistant Group Chat, de Attendant Console, Single Number Reach, Dial-In Conferencing, Response Group, SIP Trunking, Delegation, Higher Definition video conferencing, desktop sharing en de verbeterde opties voor mobile en web access gebruikers.

Hierbij ook de presentatie van de sessie (ocs-r2).

Advertenties

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: