Slimmer Samen Werken

25/11/2009

e-mail culturen

Filed under: Collaboration,social networking — Jan-Willem Beekmans @ 22:13

image Het gebruik van e-mail kent cultuurverschillen per werelddeel. Dat blijkt uit het rapport `Inside the Inbox: Trends for the Multichannel Marketer`. Het rapport is uitgegeven door Epsilon, een online marketing consultancybureau. Voor het rapport werden ruim 4.000 consumenten in Noord-Amerika, Azië en Europa ondervraagd over e-mailen.

Het rapport laat zien dat Aziaten veel minder geïnteresseerd zijn in de afzender dan in de onderwerptitel. Bij Noord-Amerikanen en Europeanen maakt de onderwerpzin van een mail juist weer niet veel uit. Voor Noord-Amerikanen is e-mail het product voor online communicatie. Voor 87% is e-mail het meest gebruikte online communicatiemiddel, terwijl dit percentage bij Europeanen en Aziaten op 74 en 63% ligt. Bij instant messaging scoren Aziaten weer hoger: 28% tegen 15% bij Europeanen en 6% bij Noord-Amerikanen.

Aziaten blijken meer gedigitaliseerd te zijn dan andere wereldburgers. Zo vinden veel Aziaten dat telefonische verkoopgesprekken, telemarketing, aanbiedingen van een retailer, rekeningen en per post verstuurd promotiemateriaal vervangen zijn door e-mail. Dat Aziaten meer digitaal werken blijkt ook uit het gebruik van pda`s of handhelds: 32% gebruikt een handheld device om te e-mailen, tegen 7% in Europa en 9% in Noord-Amerika.

Advertenties

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: