Slimmer Samen Werken

13/01/2010

Ondernemingen met een authentiek en oprecht verhaal maken het verschil

Filed under: Trends — Jan-Willem Beekmans @ 11:47
Tags:

image Ondernemingen met een authentiek en oprecht verhaal zullen in de toekomst het verschil uitmaken. Dat stelt René Boender, zelfbenoemd `brandbooster`, `brain-agent` en `innovatie-futurist`. Hij stelt dat `return on investment` plaatsmaakt voor `return on involvement`, en dat pr wordt vervangen door sr (smart relations).

Binnen de bedrijfsmuren is niet iq maar eq het belangrijkste, want dat helpt om collega`s, leveranciers en opdrachtgevers mee te krijgen in je verhaal. Eq is tevens nodig om de groeiende kloof te compenseren tussen wat we zouden moeten weten en wat we werkelijk weten. De hoeveelheid te kennen knowhow neemt explosief toe en dat is voor een individu niet meer te bevatten. Als ook eq niet meer toereikend is, moet een beroep worden gedaan op het spirituele coëfficiënt (sq). Tegenwoordig bestaan er nog amper `unique selling points` waar producten en diensten zich mee onderscheiden. Ondernemers moeten op zoek naar isp: `inspirational selling points`.

Boender stelt dat we te routinematig in het leven staan. Die comfortzone is verslavend, maar levert geen progressie op. Hij spoort ondernemers aan om te innoveren, en dat vereist lef, talent en een beetje geluk. Daarbij moet het motto `kiss` worden nageleefd: keep it simple, stupid.

Advertenties

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: