Slimmer Samen Werken

09/02/2010

Vodafone opent eerste cradle to cradle kantoor in Limburg

Filed under: Uncategorized — Martain Spierings @ 11:43

Vodafone Nederland heeft op 5 februari de volledig verbouwde kantoorlocatie in Maastricht geopend.

Het telecombedrijf is ruim twee jaar geleden gestart met de herinrichting van de kantoorlocatie naar een nieuwe mobiele en duurzame werkomgeving. Bij de verbouwing is zoveel mogelijk rekening gehouden met mens en milieu. Waar mogelijk is gebruik gemaakt van cradle to cradle materialen: producten die ook na hun levensloop weer in dezelfde kwaliteit hergebruikt kunnen worden. Daarnaast is er in het interieur gebruik gemaakt van gerecyclede materialen. Het gebruik van het pand is dankzij mobiel werken zo ingericht dat de medewerkers op een duurzame manier hun werk kunnen doen.

Duurzaam kantoor
De kantoren bestaan uit flexibele werkplekken, waardoor minder m2 kantooroppervlakte nodig is. Onder andere door 27 video conferencing ruimtes om met andere locaties over de hele wereld te overleggen en stimulatie om met openbaar vervoer naar kantoor te komen vermindert Vodafone zijn ‘footprint’ op het milieu. Het telecombedrijf verwacht tevens een flinke besparing te realiseren op bijvoorbeeld auto- en vliegreizen. In het Vodafone kantoor in Amsterdam heeft het duurzame beleid geresulteerd in een afname van het aantal lease auto’s, medewerkers reizen met het openbaar vervoer. Hierdoor is het brandstof verbruik gedaald met 22% per zes maanden, en is er dus minder CO2 uitstoot gerealiseerd.

Mobiel werken
In september 2008 opende Vodafone een tweede hoofdkantoor in Amsterdam, ingericht volgens de filosofie van mobiel werken. Dit levert een nieuwe inspirerende manier van werken op. Werknemers werken daar waar zij het beste hun taken kunnen uitvoeren, ongeacht locatie of tijd. Zo komen collega’s sneller met elkaar in gesprek en ontstaan nieuwe ideeën. Het Vodafone kantoor wordt daardoor een ontmoetingsplaats waar werknemers kunnen, werken, koffie drinken, relaxen en waar alle faciliteiten aanwezig zijn om vergaderingen op te zetten, Ook is gekeken op welke manier de klant nog centraler kan staan in de manier van werken. Dit komt tot uiting in het Contact Center flexibel: de medewerkers die in het call center continu in contact staat met de klant, hebben de beste plekken gekregen, zodat zij optimaal hun werk kunnen doen.

ict, consumer electronics

Advertenties

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: