Slimmer Samen Werken

15/04/2011

De volgende stap: Communications Enabled Business Processes

Filed under: Uncategorized — Jan-Willem Beekmans @ 14:53

imageHet is ons allemaal wel eens overkomen. Als klant verdwalen op een helpdesk. Steeds opnieuw worden doorverbonden. Processen zoals het aanvragen van een vergunning, het oplossen van een probleem of het achterhalen van je bestelling, die maar duren en duren.

Communications Enabled Business Processes (CEBP) stelt je volgens de folders in staat om je bedrijfsprocessen effectiever in te richten, je klanttevredenheid te verhogen en tegelijkertijd werkdruk bij medewerkers weg te halen.

De ambitie om communicatiefuncties te integreren in bedrijfsprocessen is op zich niet nieuw. Communicatie is immers een kritiek onderdeel van 95% van al de bedrijfsprocessen. CEBP stelt je in staat om die bedrijfsprocessen niet alleen efficiënter en effectiever in te richten, maar ook nog eens device- en plaatsonafhankelijk. Tegelijkertijd sluit CEBP de kans uit dat medewerkers andere prioriteiten hanteren of acties in postbakjes laten liggen. En dat is goed nieuws, want met verbeterde dienstverlening die resulteert in kortere doorlooptijden komen er meer tevreden klanten. Maar, hoe zit dit met de medewerkers. Doordat medewerkers niet continu het verloop van processen in de gaten hoeven te houden kan een specialist zich concentreren op de inhoud, de leuke kant van het werk. Wanneer een specifieke collega beschikbaar is voor communicatie, of er informatie gehaald moet worden bij een ketenpartner, dan wordt dat door het systeem geregeld. Bij een goede implementatie laat je het systeem voor je werken en niet andersom. Die implementatie is dan ook essentieel. Zorg dat er niet alleen een technische installatie plaatsvind waarbij de techniek op zich prima draait maar neem gedurende het traject de eindgebruikers mee in de veranderingen die komen. Hoe?

5 win-win scenario’s uit onze dagelijkse praktijk

  1. De CEBP-oplossing bij een financiële dienstverlener, waarschuwt haar klanten en hun financiële adviseurs automatisch, wanneer de waarde van een fonds buiten de marges dreigt te lopen
  2. Een Gemeente zet CEBP in voor het ‘vergunningenproces’. Sinds de invoering informeert het systeem automatisch de burgers via sms en hebben betrokken ambtenaren meer tijd voor hun taken.
  3. Voor een klant in de gezondheidszorg levert CEBP een verhoogde effectiviteit op voor het verplegend personeel, doordat administratieve processen geautomatiseerd zijn en verplegend personeel automatisch benaderd wordt, zodra er actie noodzakelijk is. Zo blijft er meer tijd over voor de patiënt, die bovendien thuis kan blijven wonen.
  4. Ook onze klanten in de industrie hebben baat bij CEPB. Ruim voordat hun productielijnen oververhit dreigen te raken of last krijgen van slijtage, worden de juiste specialisten automatisch gewaarschuwd.
  1. Bij een grote winkelketen, die thuiswinkelen faciliteert, zorgt CEPB voor een automatische identificatie van een lage voorraad en waarschuwt de afdelingen inkoop, planning en de webwinkel zodat deze het stockniveau kunnen herstellen en klanten – automatisch – tijdig kunnen informeren.

Meer weten? mail naar SSW@ordina.nl

Thomas Hartgers

Advertenties

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: