Slimmer Samen Werken

16/09/2011

HNW en vakantie?

Filed under: Uncategorized — Jan-Willem Beekmans @ 10:12

Op het moment van schrijven ben ik van 2 zaken overtuigd:

  1. HNW en het nut dat het kan hebben voor organisaties (en voor mij);
  2. Ik ben toe aan vakantie…

Hoewel ik van mening ben dat wanneer je, of je organisatie HNW geadapteerd heeft als way of working je ook van het begrip vakantiedagen afscheid zou moeten nemen.

Immers je werkt wanneer het jou uitkomt en zorgt dat je nakomt wat je afgesproken hebt – en dus moet je je afspraken goed maken.

Zo begrijp ik ook dat je jezelf best mag beschermen met een periode dat je er even tussenuit kan zijn.

En toch zit het me niet helemaal lekker, eigen baas over tijd en afspraken en toch "verplicht" uit de lucht zijn. Tijdens mijn aanstaande vakantie zal ik er eens extra op letten: of ik de verleiding van mijn laptop en/of smartphone kan weerstaan, of dat ik toch overgeleverd ben aan mijn drang om iets met het werk te doen.

En daarmee ook de conclusie of – voor mij – die vakantiedagen toch echt wel verstandig zijn terwijl ikzelf HNW toch hoog in het vaandel heb staan.

Later meer van mij, en dan ben ik ook benieuwd naar jou mening/ervaring.

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

